måndag 15 juni 2009

Leksand

Lars Åke Wikström "Låw", den avgående den efter 17 år som ordfördande för Sveriges Dövas Riksförbund fick den 24:e Kruthmedjal priset för hans mångåriga fina insatser för döva och teckenspråket.

Teckenlådan gänget på scenen.




Teamet "Teckenlådan" var på plats.
Den busiga hunden Busan var allas barns vänner.

Teckenlådans "Busan" fick en Guldtecken nr 17 på sin öra!


SDR KONGRESS I LEKSAND, på Ejerdahls Arena

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mycket har hänt under de senaste tiden då jag har varit i Leksand, en av de vackraste ställe vid Siljan sjön. Ni undrar säkert vad jag gjorde i Leksand?! Det kan jag berätta gärna. Där jag haft 4 långa SDR Kongress dagarna, det varit intensiv, man satt, lyssnade, har rösträtt och även blev det också underhållning, m.m och samt då Kruth cereomin, dvs guldtecken och internatonal award som var en fin upplevelse att se på. Det var jättetrevligt träffa lite nya folk och förstås mina vänner vid middagarna på Västanvik. Tack för intensiv helg!

1 kommentar:

UlrikaT sa...

Så synd att det inte blev något av frankrikeresan. Det blir väl inte av för oss heller för jag håller på att gå en datakurs just nu och borde väl inte vara så långt från en dator..
Kul att du har varit på kongress, kanske vi får se något scrappat om det snart? :)