fredag 10 juli 2009

Klampenborg dagen

Y & K kom på besök på Boan och trots denna regn väder gav vi ut till Klampenborg - Naturreservat, en ö med gammalt historia från 1800-1900 talet då var det sågverk på den tiden och det fanns folk som bodde med hus, skola, m.m allt är brann bort när sågverket försvann då den tiden och folk tvingades flytta från ön. Bilden på ovanpå texten sitter vi framför en miltär gruva/grotta. Den tiden om historia blev mina vännerna intresserade, dom har aldrig varit där eller hört om det, och som tur vi hade gudie med oss var min mor som visste om allt nästan om området. Vi hade det så trevligt och sedan blev det god middag hos mig och så och alltid då det är kul med besök också. Nedan kommer det några små bilder från utflykten som vi fotade.

1 kommentar:

UlrikaT sa...

Kul att fara till Klampenborg, jag har bara varit där en gång. Fina foton, jag ser fram emot att se dem bli scrappade! :)