söndag 24 maj 2009

Fiskedag...


Våran Gistvallen
(Kallade platsen från början som fiskarnas stad,
det blev liksom fel ord visste jag inte vad den kallades då men nu har jag fått in rätt ord)


Efter Tommy's citat
Om Gistvallen
Där rensar man fisk, lagar nät, hänger näten på tork samt förvarar fiskeredskapen


En dimma morgon samlades släkten vid havet hjälpa med all strömmingar , varav 3 lådor med nät togs upp och alla som kom hjälpte till så vänligt att rensa nätet och det var en trevlig dag för dem... speciellt släkten ja... medan jag varit själv på borta i stan. Hann med ta några bilder på morgonen med dem innan jag for in till stan. Fler bilder finns på mina foton här.

1 kommentar:

Kaptenen på Wilma II sa...

Namnet på "fiskarnas stad" är "Gistvallen".

Där rensar man fisk, lagar nät, hänger näten på tork samt förvarar fiskeredskapen.

Sist men inte minst brukar man dra gamla fiskehistorier där...

Fina bilder!