måndag 18 maj 2009

Uppdatering...



Har haft ett litet paus från all scrappande i några dagar nu.

Nu man tänker på ljuva sommar, något jag ser framemot mest är min resa till Europa/Frankrike. Det är dít jag längtar mest att besöka den franska alperna!

Jag kommer åka till staden, Grenoble är den största staden Dauphiné. Den ligger i departementet Isère i franska Alperna. Staden är omgiven av berg: i norr de Chartreuse, väster om Vercors och öster de Belledonne rad.

Befolkningen i Grenoble området är stort: 560 222 personer 2008 (155 000 människor i inner-stad). Med sina 50'000 studenter (10% av utländska studenter) och den naturvetenskapliga fakulteten är mycket berömd.

Detta var ett litet uppdatering jag vill dela med er denna gång.

2 kommentarer:

Helén sa...

Staden ser verkligen härligt! Då tänkte jag på våran bilsemester som vi gjorde i somras då var vi mestadels bland alparna i Italien och Schweiz. Bilden påminde mycket. Du har mycket att se fram emot :-)
När åker du?

Kram

PETRA sa...

Åh vad roligt att se att du har läst på om Grenoble. Fin bild du hittat. Det är en klassiker. Exakt den bilden kommer du kunna ta när du är här. Jag gissar och hoppas att det kommer vara drygt 30 grader när du är här och ändå kan du se snötäckte alperna i bakgrunden. Vackert. Ser fram emot ditt besök! KRAM från Gre, France.