måndag 17 augusti 2009

Mycket DVD tittande på sistone....

John Waters som Brenton Edwards &
Sigrid Thornton som Philadelphia Gordon

Jag har verkligen fastat för den här TV-serien som kom på DVD: "All The Rivers Run" - Svensk titel: "Floden blev mitt liv". Trodde inte det var så enkelt att se en gång, men det har blivit flera gånger i veckan. Man tror att ha blivit beroende av den nästan. Enda är otroligt att jag kommer ihåg den sedan 1984-1985 då den visades på SVT, då jag var 4 år gammal och redan förstod allt om floden i Australien. Tänk sig att vara 4 år och se denna i åtta delar och kämpa att läsa då den tiden. Den är en riktig skön äventyr, humor och romantik längs floden Murray i Australiens 1890 talen. Jag blev glad när den kom på DVD efter 25 år! Det känns som gamla minnen inte försvinner iallafall. Då det är bara titta igen och förstå allt precis efter 25 år, med svensk textad version!

Inga kommentarer: