onsdag 18 november 2009

Skönheten & Odjuret

  Once upon a time...

Har någon av er sett den här serien som visades under 1990 talet som visades på TV4 då den var väl succé på den tiden?

Skönheten och odjuret (Beauty and the beast) är en av 80-talets bästa dramaserier, full av otroliga karaktärer, gränslös romantik, mystik och spänning. TV-serien är sannerligen unik och än idag min favorit. Fantastiska skådespelare med Ron Perlman & Linda Hamilton.

Handling: Den vackra advokaten Catherine Chandler misshandlas av okända gärningsmän och lämnas att dö i New Yorks Central Park. Men ur skuggorna kommer en märklig varelse som tar med henne ner i underjorden. Detta var början på en omöjlig kärlekssaga....Sen Vincents och Catherines kärlek växer samtidigt som deras hemlighet hotas. När folk i behov av hjälp finner en tillflyktsort i den underjordiska världen, blir det allt svårare att hålla den gömd. Vincent och hans vänner i underjorden utsätts för nya prövningar när inkräktare, förrädare och epidemier hotar den fredliga tillvaron. Tillsammans med Catherine upplever den skygge Vincent också en rad äventyr i världen ovan, där deras kärlek ständigt sätts på prov...

Jag blev så glad när jag såg att den släpptes på DVD under hösten, och längtar efter den Volym 3, som ska släppas ut i december. Jag minns för länge sedan jag såg några avsnitt men sen blev de bortglömda på länge. Efter 20 år senare idag är de lika gränslös romantik, mystik och spänning framför TV:n. Jag hittade denna fina kort på LO:n och detta gjorde så jag blev lite sugen på att scrappa lite utifrån på vad jag har sett únder de senaste tiden. Det är inte ofta nu för tiden... 

Nu önskar jag er en mysig kväll, och själv bär det till Grey's Anatomy, på Tv-rutan ikväll, något som jag ser framemot.

4 kommentarer:

UlrikaT sa...

Ååå, den serien minns jag! Var det många säsonger? Jag kunde verkligen tänka mig att se om den igen!
Snygg LO och så kul att scrappa om en favorit tv-serie!

Helén sa...

Åh, minns den serien. Det var en av mina favoritserier. Älskar ju romantik och så. Det var längesen sist jag såg den. Kul att det finns i DVD :)

Kram

Emma sa...

Så kul att ni minns den serien!
Jag tror det kommer att finnas möjligt att hyra den serie i en videobutik eller via internet, kanske som tex, www.lovefilm.se, har aldrig testat den sidan men hörts talas om den.

Sussi sa...

Den var en av mina favoritserier..:) Måste se den igen.. Nostalgikänsla!