tisdag 6 oktober 2009

Höstpromenad på Norra Berget


På morgonen är det vackrast med frosta brandgula löv.
Klockan var då 9.30 tiden när jag gick imorse till stan.


2 st solros, den såg jag på vägen till Norra Berget.

Påminner om den Engelska landsbygden .



Höst

Gammalt hus från 1700 talet

Gammalt kiosk affär från 1800 talet.

Gammal Kyrka, det bodde folk där uppe på Norra Berget under 1800 talet.

Den här påminner lite om Tv-serien från "Smallville"

Det var tydligen någon hade fikat med Wayne's Coffe på berget. :)

Utsikts-stigen.

Vår stad från berget

... Norra Berget...


Idag tog jag ett härlig promenad mellan tvättiden, då jag passade på gå ut på 1,5 timme. Jag gick upp till Norra Berget och det var skön väder och temperaturen ute var plus 7, så skön och härlig. Har tänkt försöka ta lång promend minst 1 grr i veckan när jag har tid, då får jag bättre kondition på grund av jag tränar ínte så mycket utom att gå på kortare sträckor till stan ungefär och det skulle ge bättre hälsa om jag går på längre sträcka.


Nu ska jag dra mig tillbaks och koppla av resten av kvällen och titta på TV. Önskar er en skön kväll!

2 kommentarer:

Helén sa...

Det är härliga och vackra bilder som du har tagit, det är mysigt med bilderna på olika hus :)

Det regnar hos oss idag så det blir ingen promenad. Förhoppningsvis imorgon bitti så att Peter kan följa med och ta bilder på frost med våran systemkamera.

Ha en fin dag!
Kram

UlrikaT sa...

Åhh, vilka fina bilder! Jag får ju riktigt hemlängtan!
Jag gillar verkligen vinkeln på fotot utsiktsstigen, så fint med de löven i förgrunden.