söndag 8 mars 2009

Stockholm weekend

Nu sitter jag i bilen och bloggar snabbt kort från Stockholm weekend, där finns inget snö och snart är det vår där. Det var sist 5 månader sen jag flyttade tillbaka i Sundsvall från storstan. I helgen var det riktigt skoj, det första jag träffade min bästa vän P. Hade en riktig trevlig fredagkväll. Träffade på en bekant från min stad, på samma bar, Vi träffas aldrig i vår stad egenligen ganska lustigt vi hamnade i samma bar i Sthlm. Mot lördagen blev det lite shoppning i city, och min mamma och jag hade inte tänkt gå på alla affärer för de som finns i Sundsvall också. Det blev bara några tímmar sväng i city, sen drog vi till Södermalm och besökte en liten scrappbooknings butik, det fanns en del tips där men som sagt det finns likande grejor i Sundsvall :). Senare gick jag och syrran på Götgatan och besökte ett par mysiga klädsbutik där som syrran tipsat mig om, så det var rätt kul se nytt i Stockholm. Det blev lite kläder på shoppningen och ett halsband :). Under söndagen fick jag fixa ny mobil samband då med ordna ny abbonemang med samma mobilnr. Kommer hem med ny mobil iallafall. Skönt! Sedan bär det hem åt, som nu jag sitter i bílen och är någonstans mellan i Gävle - Söderhamn, där vi ska stanna och äta på McDonalds. Bilturen går fort än vad man tror. Sen blir det tvärs över Hudik och mot Sundsvall. Har inga bilder att bjuda på från storstan nu. Måste erkänna att jag saknar ibland storstan, och livet där nere är ganska annorlunda ovasett så tänker jag besöka flera gånger hit. Men pengarna styr lite omkring så jag får se hur det blir. Till sommaren går det utmärkt nog. Det var allt från helgen och ja vi hörs vet jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emma!

Håller med om det med Stockholm. Brukar också sakna lite storstaden för livet är annorlunda där. Det kan också bero på att när vi väl är där då är det ett annat sätt att leva jämför med hemmet. Om man bor i Sthlm så blir det ju likadant som man har nu, typ. Ska i alla fall till Stockholm slutet av april och det ser jag verkligen emot! Har inte varit dit sen i september.

Kul med lite nya grejer :)

Kramar

UlrikaT sa...

Kul med lite semester. :) Vi ska nog till storstaden sundsvall på sommaren för oss som bor på landet är ju det riktigt stort.