söndag 13 september 2009

Naturbilder

En liten humla anländer på vår trädgårdsblomma
Dags att vattna våra blommor.

Närbild på blad och vatten.


En underbar morgon med blöt gräs på Boan.

Jag vaknade så tidigt imorse på Boan och kunde inte sova sen pga ljus drog in till mitt rum och men en stund senare klev jag upp och tittade ut mot havet genom fönstert. Jag tog chansen att ta några bilder på den underbara soluppgången på Hamnbådarna. Här är en av min bästa foto med soluppgången.


Såg några bekanta ska åka till Örebro till helgen, tyvärr jag har inte kunnat göra det orsaken jag jobbar mellan tis-fre föremiddag. Och tydligen det blev slutsåld på biljetterna, även logi var svårt tag i, och jag kände jag inte hinner åka ner om det medan också det är slutsåld på biljetterna så det var synd. Jag önskar mina vänner en skoj helg i Örebro. Även jag ska försöka att komma med till nästa år, iallafall vi får se vart det blir för stad, det får vi veta i veckan. Nu ska jag dra mig tillbaka och koppla av framför teven. Ha en skön kväll!

1 kommentar:

Helén sa...

Det är jättefina bilder som du har tagit. Härligt med vatten på blommor/växter.

Tack så mycket för tipset det med att ändra bilden till svartvita. Har testat och det fungerade bra :) ska testa mer sen.

Ja det stämmer bra att vi har äntligen skaffat en systemkamera och det är Nikon D90. Så det finns mycket att lära sig men roligt :)

Kram