onsdag 27 januari 2010

Snökaos och lite nytt

....vad det snöar värst idag!! Har inte sett så mycket snö på en och samma gång på ett tag länge. Hittills har det nog kommit ca 20 cm och det fortsätter att snöa i samma intensiva takt. SMHI håller fortfarande i sin klass två-varning över hela Norrlandskusten under de kommande dygnen...

Lite annan nyhet är från en mycket god vän till mig som äger ett par Leopard geckor, som jag har träffat tidigare och vännen tyckte jag kunde att blogga om den nya honan som vännen har fått hem nu, eftersom den döptes efter mig "Lilla Em". Mitt smeknamn är Em som jag kallas ibland, så det blev med liten ny Em i vännens omgívning :-).

Upphovsrätt: Tillstånd för användning av bilder av P.J

Kan tala även om att jag är klara med tapetseringen och målningen i vardagsrummet och att jag är absoult jättenöjd med resultatet. Ni ska få se bilderna om några dagar så håll utkik gärna!

Nu blir det myskväll med evenuellt något filmtittande och bokläsning senare efter intensiva dagarna här hemma även på arbetspraktiken.

.....Carpe Diem

2 kommentarer:

Sussi sa...

Åh, vilken fin sötnos med fint namn:)

Alicia Pray sa...

Hallå Emma!

Nu har jag äntligen trillat in på din fotoblogg! Jättefina bilder :D Såg att du addat mig på Facebook också!

Kom just precis hem från skolan, och har inte haft tillgång till dator på mitt rum. Men vi får börja maila på facebook!

Kram, Hanna